"hidup biarlah berjasa walaupun tidak dihargai"

Selasa, 7 April 2009

Majlis Kesyukuran DKI 2


6April 2009- Alhamdulilah, terima kasih diucapkan pada isiukm atas perhargaan meraikan majlis kesyukuran dki 2 di pmfst yang mengumpulkan ajk tertinggi dan juga saff pimpinan isiukm bersama-sama meraikan kesykuran dki yang berlangsung baru-baru ini di dectar ukm..kami di peringkat ajk dki ingin mengucap terima kasih atas perhargaan yang di berikan selama ini untuk menjayakan program dki ini..banyak pengalaman yang di tempuhi selama bersama-sama dengan family atau usrah dki pada kali ini..program yang besar melibatkan kewangan yang banyak untuk menjayakannya. Akhirnya dapat melakukan dengan baik dan kerjasama daripada semua ajk pelaksana dan ahli2 isiukm dalam menjayakan program yang besar ini. Pada malam itu kita tampilkan pentomin daripada ukm mempersembahkan pentomin yang begitu teruja dengan kisah yang berlaku di tempat saudara kita yang berada di palestin..sahabt , ibu bapa kita, kakak kita di bunuh oleh orang yahudi laknatullah alaihi tanpa ada perasaan yang tidak melambangkan seorang itu sebagai manusia. Orang yahudi tidak merasai betapa sedihnya jika kehilangan ibu, ayah,kakak dan adik2, namun orang yang bertopenkan syaitan ini tidak akan pernah redha dengan orang islam sampailah Allah lah yang menghukum dan mengazab orang kafir di akhirat kelak..

Syabab mengucapkan terima kasih atas sumbangan yang diberikan selama ini, dalam program ini memperlihatkan kebersamaan dan ukhwah itu yang cukup manis apabila berada dalam jamaah atau kumpulan..Allah berfirman "sesungguhnya Allah taala itu suka atau sayang orang yang berjuang pada jalanya dalam keadaan saff seakan-akan bangunan yang kukuh.

Jadi kita perlu bergerak dalam jemaah itu, kerana itu perintah Allah Taala kepada kita semua.oleh itu carilah jamaah yang ingin mendokong islam dan bersumberkan manhaj kepada Al-Quran dan sunnah..yang bermatlamtkan ISLAM yang syumul..

Syabab menceroteh untuk mengingati diri yang selalu lupa dan alpa..wasalam

0 comments:

Catat Ulasan