"hidup biarlah berjasa walaupun tidak dihargai"

Sabtu, 30 Januari 2010

yang benar terus benar, yang salah pasti lenyap..

pilihan raya campus sudah berakhir...bermula dengan penamaan calon hinggalah pada hari pengundian...setiap mahasiswa telah melaksanakan tanggungjawab dalam memilih calon yng akan membantu mereka dalam menjaga kebajikan mahassiwa...dua Golongan yang bertanding masing-masing membawa manifisto bagi meraih undi mahasiswa, Ada pihak yang mempunyai matlamat yang jelas, mempunyai pegangan yang kuat serta MAMPU mentadbir dengan jaya dan cemerlang dan ada juga kelompok yang tidak ada perjuangan, tidak ada matlamat dan pegangan yang kuat, mereka sekadar mengikut arus perdana dan kadang-kadang sebagaikan lalang yang ditiup angin..alahai mahasiswa, sedarlah kamu sebagai pemimpin akan datang bukan sebagai pak turut,, kita harus berdikari dan mampu berubah bukan kerana orang lain yang membantu...namun akhir-akhir ini menjadi pelik, apabila mahasiswa dibantu oleh pihak pentadbiran dan mereka menolong supaya calon-calonnya menang..alahai pihak pentadbiran..sedarlah sikit..kamu itu dah besar, x usah masuk campur hak kami sebagai mahasiswa..KAMI BUKAN PELAJAR SEKOLAH LAGI..

Apa gunanya kalau menang jika bergantung pada orang lain...apa namanya jika menang tidak pandai berdikari....apa namanya bila menang dengan MENIPU DAN MENGUGUT..alahai mahasiswa..sedarlah kamu itu siapa???

kalau bertanding dengan cara yang salah dan tidak mengikut peraturan yang dibuat ..apa Justify Fullgunanya..yang salah tetap salah..yang benar tetep benar, ingat kita diajar untuk mengikuti sistem demokrasi, namun lihatlah sebaliknya...apa yang terjadi....calon dibantu oleh pihak dalam bagi meraih undi..adakah itu betul??? mahasiswa diugut dan dimarah jika menyokong pihak lain, adakah ini betul??? , pelajar-pelajar disuruh untuk sama-sama bersekongkong ...adakah ini betul? namun aku tidak salahkan budak tahun satu dan dua, kerana mereka telah diugut buang kolej dan diberi amaran...namun persoalanya adakah tindakan itu betul????


wahai mahasiswa/i yang mendokong kebenaran,,kita diajar untuk menghormati undang-undang yang ada, namun amat mendukacita bila ada lagi pihak-pihak yang macam ini..sedarlah wahai pejuang-pejuang kebenaran, bagi mu SYURGA yang menanti,,,bagimu NIKMAT yang banyak,,bersabarlah....kamu tetap berada dalam kebenaran...kamu tetap pada jalan yang benar...kamu tetap bersama ISLAM yang tercinta...kamu tetap bersama Tuhan sekelian Alam..kamu bersama ALLAH dan RASULNYA..

INGATLAH SAHABAT-SAHABAT SEMUA..
sejarah telah membuktikan bahawa golongan yang susah akan mendapat keredhaanya..tidak perlu sedih dan kecewa, bila kamu berada di pihak yang benar,,kerana ALLAH BERSAMA DENGAN ORANG YANG BENAR....KITA BERSAMA PENCIPTA KITA..TAKBIR...

Kpd pihak-pihak yang sekongkong, insafilah dan bertaubatlah kamu semua sebelum mati.....nanti diakhirat sana kamu akan berdepan dengan ALLAH, maka berdebatlah kamu denganya..sekiranya kamu hebat....walaupun Ilmu banyak sebagaikan ulama' tetapi menyokong kemungkaran...kamu tetap pada jalan yang salah..kerana kebenaran tetap BENAR



0 comments:

Catat Komen