"hidup biarlah berjasa walaupun tidak dihargai"

Isnin, 22 Jun 2009

M.A.N.I.S nye UKhwah..

Bismillahirahmanirahim....

Alhamdulilah, Banyak2..ku panjatkan kesyukuran tidak terhingga kepada tuhanku kerana masih memberi kelapangan dan masa untuk aku berjumpa dengan sahabat yang sudah lama tidak berjumpa. Namun kali ini aku diberi nikmat yang cukup manis dan dapat menghilangkan perasaan yang rindu sebelum ini. Pada waktu ini dapat bersama dengan sehabat yang sudah lama tidak berjumpa...uhhh..seronoknya ukhwah nie kan?..disaat kita dapat bersama-sama ,ku dapat bayangkan betapa manisnya Ukhwah dalam islam yang Allah letakan dalam hati orang yang beriman, ukuhwah yang susah dibeli dan dicari. Namun aku gembira kerana dapat bersama-sama dengan sahabat yang berada dipelusuk negeri, Tpi pada kali ni aku dapat bersama-sama dengan teman seperjuangan..Banyak kenangan semasa berada di pantai , dapat main bersama-sama, suko samo-samo, pendek kato gusi tidak dapat duk diam...(sukonyoh....)hahhaha...kenangan yang paling manis masa malam tu..(malam kebudayaan) lawok la..tidak kering gusi menahanya...itulah orang kata, ukhwah itu manis, bila kita sama2 merasainya..semua masalah jadi beyeh, semua TETEKAN hilang dengan serta merta,,huuuu..

Pagi tu pula, banyak aktiviti yang dapat aku join bersama2 dengan sahabat..macam-macam main, sampai sakit urat-urat nie,,kenapa tidakyo..! main ikat kaki pahtu letak belon dipipi..adoi la...napok mudah, sebenarnya susah la jugak..selain itu main tarik tali..alhamdulilah,,kumpulan 2 antara yang menang jugak..kerana kito ado org besar-besar belako.huhu( abg Jaz) orang yang paling duk belakang..nasib baik la..sekali tarik je,terus menang huhu..hebat la kumpulan 2 nie..

Banyak lagi mainan yang best2 belako, bgi pihak kami , ingin mengucapkan berbanyak terima kasih pado ajk pelaksana, teruskan perjuangan kalian dihari akan datang, jadikan kebersamaan kita sebagai penerus kepada risalah dakwah di muka bumi ini, Program yang bertemakan ""UKHWAH TERBINA GENERASI PERKASA..".Tema yang cukup bermakna bagiku...kerana dengan ukhwah generasi akan maju kehadapan, kerana Nabi SAW mengajar kepada sahabatnya tentang pentingnya ukhwah...antaranya, Nabi SAW mengali parit bersama-sama sahabat semasa perang Ahzab. Lihat bagaimana ukhuwah yang Nabi mengajar kepada sahabat2nya..Tanpa ukhwah dikalangan sahabat, mereka mugkin tidak sangup untuk bersama-sama mengali parit, apalagi untuk menegakan kalimah Allah dimuka bumi ini..


Sahabat-sahabat perjuangan,
Kalian cukup bermakna bagi ku, disaatku kesunyian, engkau penghiburnya,,,jagalah ukhwah ini....jangan engkau hancurkan UKHWAN ini...aku merindui kamu sekalian....

Ketika akhir program, aku dihidangkan dengan lagu raihan yang merupakan lagu kegemaranku..

Menjadi harapan untukku menyaksikan

Umat yang bertuah ini kembali bersatu hati

Buangkan yang keruh ambillah yang jernih

Tiada yang lebih berharga selain dari perpaduan


Lupakanlah segala persengketaan

Hubungkan kembali tali persaudaraan


Kerna orang beriman itu bersaudara

Saling bertolong bantu berkasih mesra

Agar generasi kita di masa hadapan

Bangga dengan apa yang kita wariskan


Menjadi harapan untukku menyaksikan

Umat yang bertuah ini kembali bersatu hati
Bersatu kita teguh bercerai kita roboh

Yang berat sama dipikul

Yang ringan dijinjing sama


Sepakat membawa berkat asas hidup bermasyarakat

Amalkan hidup yang sihat selamat dunia akhirat


Lupakanlah segala persengketaan

Hubungkan kembali tali persaudaraan ( 2X )


Kerna orang beriman itu bersaudara

Saling bertolong bantu berkasih mesra

Agar generasi kita di masa hadapan

Bangga dengan apa yang kita wariskan


Menyanyi dengan penuh semangat, aku bagaikan orang yang paling gembira dan rasanya ingin menitis air mata bersama-sama dengan sahabat semua..Ya Allah..Istiqomah kami semua dalam perjuangan ini...AMIN,...tAKBIR2




"Rehat seketika.. bina Strategi dulu....."baru boleh menang...!!! Hidup kumpulan 2..













Sahabat-sahabatku..semua.
kita sebagai pemuda 09..mampu mengegarkan semua...TAKBIR..

1. khairul
2.muslim.
3.hilamn
4.kemal
5.pudin
6.Syamsul
7.Azuan
8.Haji Mat
( tiada dalam gambar Abu dan Anis)



Wasalam..
Ukhwah terbina , Generasi perkasa"

0 comments:

Catat Ulasan